Monday, January 14, 2013

Detox dengan HerbLax



[TOKSIN]
Salam dan selamat sejahtera :)

Apakah itu toksin?
Toksin adalah bahan kimia atau racun berbahaya yang boleh merosakkan struktur dan fungsi sel badan.
Ia adalah hampir mustahil untuk anda mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja - dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.

Bila badan dah didetox,sel2 ,menjadi lebih sihat dan lebih bersedia untuk menyerap nutrien2 lain..dengan kata lain penyerapan nutrien lebih efisyen..faham kan..

So..kalo ade simptom2 seperti di bawah..sila detox usus anda..langkah yang kecil akan memberi maanfaat yang besar untuk kesihatan anda..InsyaAllah..semua nk sihat kan :)

SIMPTOM TOKSIN BERLEBIHAN!!

1) Sering keletihan, kurang bertenaga, sakit kepala ,mulut berbau , bau badan
2) Insomnia (masalah tidur), Mata gelap , Mata merah
3) Daya ingatan dan tumpuan yang lemah, Rasa cemas
4) Alahan, Masalah sinus, Sistem imun yang lemah
5) Masalah sistem pencernaan – sembelit, kembung perut
6) Masalah sendi - lenguh lenguh badan
7) Masalah kulit – jerawat, eczema
8) Selulit, Kenaikan berat badan, Tanda-tanda penuaan awal
9) Kajian sains telah menghubungkaitkan toksin alam sekitar dengan pelbagai masalah kesihatan seperti kanser, masalah reproduksi, penyakit jantung, asma dan penyakit Alzheimer.

Tanda tanda lain
~~Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap.
~~Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.
~~Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi.


[Detox dengan HerbLax]

Perbezaan Shaklee Herblax....................................................

~~Ramuan asas produk ini terdiri dari kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat.
~~Ia mengandungi 9 herba semulajadi : alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver's root.
~~Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Manfaat Utama :..................................................................

~~Pembersihan najis yang tersekat
~~Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
~~Membantu masalah sembelit.
~~Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit.
~~Mengempiskan perut (sangat sesuai bagi mereka yang ingin mengurangkan berat badan-kurus)
~~Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas, sebagai minuman teh herba.

:)

0 comments: