Sunday, January 27, 2013

[Berpantang dengan Shaklee]

Salam~

Ramai bloggers seangkatan dengan saya bakal menimang cahaya mata lagi..wahh..mmg cantik timing dorang..2011 dulu pakat dapat bby 1st/2nd...sekarang 2013 dapat bby baru lagi..alhmdulillah dah rezeki kan..suka bau bby baru lahir.. :)

Tahun nih kita tukar cara berpantang nak?bukan tukar apa pon..jom berpantang dengan vitamin semulajadi..amalan org2 tua dulu kita teruskan macam biasa..berbekung,berpilis semua..masih boleh diteruskan...dan untuk dalaman dan luaran,kita mkn vitamin plak....jangan risau..Shaklee nih semulajadi tau..badan akan jadi segar bugar,susu bertambah..awet muda juga..jom!

Apa yang terkandung dalam set berpantang Shaklee nih..
1.  B-Complex

Dikenali sebagai vitamin anti-stress. Ia juga memelihara kesihatan saraf. Emosi ibu yang baru melahirkan anak perlu dijaga, stress yang sedikit jika tak ditangani boleh membawa kepada meroyan. Jika ibu stress susu badan juga akan terpengaruh, susu menjadi sedikit.
2. Vitamin C
Vitamin C sangat penting untuk membantu penyerapan zat besi, ini mengelakkan anemia. Juga penting menjaga kiraan kolagen di dalam badan. Vitamin C juga akan mengelakkan ibu terkena selsema. Jika ibu tidak sihat bagaimana mahu menyusukan anak.Membantu untuk menyembuhkan luka-luka dalaman selepas bersalin dan membantu penyembuhan tisu-tisu sel akibat bersalin.

3. Vita-Lea (Multivitamin + Iron)
Ketika wanita  bersalin wanita akan kehilangan jumlah darah yang agak banyak, so iron sangat diperlukan. Ia juga mengandungi multivitamin yang terdiri daripada pelbagai kumpulan mineral dan vitamin yang sangat diperlukan oleh badan, yelah pilihan makanan di dalam pantang adalah agak terhad. Maka Vita-Lea boleh membantu badan wanita mendapatkan sumber vitamin dan mineral yang tidak dapat diperolehi melalui pemakanan yang seimbang sewaktu berpantang.

4. Zinc Complex
Zinc mampu membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka-luka selepas bersalin. Bagi mereka yang bersalin melalui pembedahan, Zinc adalah antara vitamin yang sangat penting.Selain itu ia juga mampu mengurangkan masalah keguguran rambut dan mencantikkan kuku.

Banyak kelebihannya kan..so apalagi bakal ibu baru..jom berubah ke arah lebih baik,sihat dan semulajadi :)

Pertanyaan sms Noli 014-5453747 :)

0 comments: