Saturday, February 9, 2013

GLA-untuk kesuburan dan kecantikan

salam~

2-3 hari nih ramai yang bertanya pasal GLA..jom kita tengok apa sebenarnya GLA nih dan kebaikannya.

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Apakah keistimewaan Shaklee GLA Complex berbanding Evening Primrose Oil (EPO) jenama lain?
Evening Primrose Oil diambil daripada bunga evening primrose (EP)Benih bunga liar EP mengandungi sehingga 25% asid lemak penting termasukLinoleic Acid (LA) dan Gamma-Linoleic Acid (GLA). Asid lemak mempunyai banyak fungsi dan sangat penting kepada tubuh kita terutamanya wanita. EPO supplement perlu mempunyai sekurang-kurangnya 8% GLA complex.

sumber : http://www.rahsiavitamin.com/

Apa kebaikan GLA?
--membantu melicinkan kulit
--membantu menstabilkan hormon
--menambahkan kekuatan pelekatan sel(cellular “glue” ) yang dipanggil E-cadherin (mengelakkan kanser)
--membantu hubungan suami isteri
--mengurangkan PMS
--mengurangkan kolesterol

Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid juga memberi rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan

Irregular Period atau kitaran haid tidak teratur adalah antara masalah yang tidak boleh dipandang remeh terutamanya bagi pasangan yang ingin menimang cahaya mata. Kerana ini sedikit sebanyak menjadi faktor ketidaksuburan di pihak isteri.

Ovulasi berlaku semasa kitaran haid iaitu pada hari ke 14 dari hari pertama kedatangan darah haid. Kitaran haid (period cycle) yang teratur setiap bulan memudahkan untuk anda mengetahui waktu subur dan merancang untuk mendapatkan anak.

Apa kata mereka yang dah cuba GLA?



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Sebarang pertanyaan blh pm sy di FB:http://www.facebook.com/shakesihatshakehebat atau sms 0145453747 untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut.

0 comments: